صفحه فرود در وردپرس در تبلیغات اینترنتی اصلاحی به نام صفحه فرود داریم. در دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود صفحهای است که به طور خاص برای یک هدف طراحی شده است و آن هدف عبارت است از: فراهم کردن بازدید کننده و مخاطب برای یک صفحه می باشد. به طور معمول این نوع صفحات را به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی ایجاد میکنند. این کمپین ها می توانند برای موضوعاتی از قبیل ثبت نام در یک رویداد، عضویت در یک خبرنامه و یا کمک مالی به یک موسسه خیریه ایجاد شوند. در واقع صفحات فرود به طور کامل بر روی یک اقدام واحد متمرکز هستند و با تمرکز و حذف عوامل حواسپرتی ممکن، شانس تبدیل را افزایش میدهد.
صفحه فرود یا landing page چیست؟
اگر به دنبال شهرت، انواع خدمات و درآمد بیشتر از طریق اینترنت باشید، نیاز دارید اصول بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید. همانطور که میدانید برای بازاریابی اینترنتی، راههای متفاوتی وجود دارد ولی یکی از ضروریترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج است. به خصوص امروزه که تبلیغاتهای فراوانی انجام میشود، طراحی صفحه فرود مناسب، میتواند کمک فوقالعادهای برای شما باشد.
به طور واضح و خلاصه خدمتتون عرض کنم، گاها در تبلیغات اینترنتی دیده اید که سایت تبلیغ دهنده کاربر را به صفحه خاصی هدایت می کند. یعنی تجمع افراد در آن صفحه بیشتر از سایر صفحات سایت می شود و صد درصد هدف مدیر سایت از این تجمع فروش محصول یا خدمات و کسب در آمد است. چون کسی برای رضای خدا تبلیغات میلیونی روی یک مقاله انجام نمی دهد. اگر هم تبلیغاتی روی یک مقاله انجام شود در نهایت هدف شخص ، کسب در آمد از آن صفحه است.
لندینگ پیج یک صفحه از سایت بوده که سعی دارد در اینترنت بسیار دیده شود و مخاطبان را به خود جذب کند؛ بهعنوان مثال از راههای دیده شدن صفحات فرود میتوان استفاده از بنرهای تبلیغاتی را نام برد، بنرهای تبلیغاتی صفحات لندینگ پیج را در همه سایتها پخش میکنند تا بدین ترتیب شما بتوانید نقطه فرود را در سایت ایجاد کنید.
در واقع صفحه فرود از دیگر روشهای رایج در میان سایتهای ایرانی برای بازدید بیشتر، فضای مجازی است. به عنوان مثال از طریق کانالهای تلگرام میتوان به سمت صفحات فرود طراحی شده حرکت کرد.
چگونه صفحه فرود را بهینه کنیم؟
وقتی یک صفحه فرود را برای اهداف بازاریابی ایجاد میکنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید در آن صفحه دقیقا چه کار کنید و ویژگی های صفحه فرود را مشخص کنید. اگر هدف مشخصی برای کمپین خود داشته باشید، این کار نباید خیلی سخت باشد. در مثال بالا، هدف فروش بلیت کنسرت بود. اگر هدف خود را بدانید، میتوانید صفحه را برای گروه هدف بهینه کنید و تمام عناصر ضروری را که باید در صفحه باشند، به آن اضافه کنید.
عناصر ضروری: اطلاع رسانی و متقاعد کردن
بدیهی است که باید یک صفحه فرود داشته باشید تا به کاربران خود آنچه را که نیاز دارند بدهید و آنها را متقاعد کنید که در یک زمان خاص مشارکت کنند. بنابراین لازم است مخاطبین خود را بشناسید. با این حال، برخی از عناصر بسیار رایج هستند که میتوانید آنها را تقریباً در هر صفحه فرود اصلی ببینید در زیر بیان می کنیم عناصر صفحه فرود چیست:
- عنوانی که پیام را منتقل میکند: کاربر اینجا باید چه کار کند؟
- فراخوانی برای اقدام (CTA) و یا یک فرم کوتاه که میتوانند بلافاصله آن را پر کنند.
- تعدادی از عناصر ضروری که کاربر قبل از اقدام می خواهد آن ها را بداند. (برای مثال زمان و مکان یک رویداد)
- تصاویر بصری: یک تصویر جذاب و یا ویدئوی کوتاه
- اثبات اجتماعی (به عنوان مثال نظر یک کاربر یا شرکت کننده راضی)
- در صورت نیاز به خرید یا کمک مالی: گزینه های پرداخت
افزونه های کاملا ضروری در وردپرس
کاربرد لندینگ پیج
با کمک صفحات فرود میتوانیم گزینههای متعددی را بسازیم و داشته باشیم. برخی این موارد عبارت است از:
- تبلیغات بنری: این صفحات توجه کاربران را به موضوع جلب میکند و درنهایت سبب افزایش درآمد شما میشود.
- بازاریابی ایمیلی: باید بدانید که لندینگ پیج در ایمیل مارکتینگ برای کاربرانی مناسب است که با کسبوکار شما تا حدودی آشنا هستند. این کاربران را میتوان با ارائه کتاب الکترونیک یا مقالات و یا برگزاری کارگاه آموزشی و… حفظ کرد.
- کمپین تبلیغاتی: برای کارهایی مانند طراحی کمپینهای تبلیغاتی، پیشنهادات ویژهای مانند ارائه کد تخفیف و… در قالب لندینگ پیج، برای جلب توجه افراد بهترین گزینه محسوب میشود.
- دمو: ارائه قسمتی از خدمات به صورت رایگان در یک زمان و تاکید روی آن موضوع در صفحه لندینگ، تاثیرگذاری زیادی در جلب توجه مخاطبان دارد.
- صفحه معرفی محصول: هر فروشگاهی برای جلب توجه کاربر به یک محصول خاص، نیاز به صفحه لندینگ مجزایی دارد؛ چرا که این بهترین راه برای افزایش فروش محصولات است.
- تماس با ما: صفحه تماس با ما از مهمترین صفحات فرود است که امکان موفقیت آن بسیار بالاست.
هدف از ایجاد صفحه فرود
وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین درواقع با ساخت لندینگ پیج ها، سه هدف را دنبال میکنند:
- فروش مستقیم
- جذب مخاطب
- برقراری ارتباط و تعامل
درج تبلیغات در میان متن نوشته ها با Insert Post Ads
فروش مستقیم
هدف اصلی از ساخت صفحات فرود، فروش است. شما میتوانید صفحات فرود را در صفحات دیگری نیز تبلیغ کنید و در شبکههای اجتماعی هم به اشتراک بگذارید تا ترافیک صفحه فرود خود را بالا ببرید و فروش بیشتری را داشته باشید. معمولا بسیاری از سایتها جهت افزایش فروش خود قطعا یک صفحه فرود عالی میسازند تا در همان یک صفحه تمام چیزی را که هدفشان است در اختیار کاربران قرار دهند.
جذب مخاطب
این صفحات، صفحات جذب مخاطب هم شناخته میشوند و برای جمعآوری اطلاعات از بازدیدکنندگان طراحی شدهاند که هدف آنها بهدست آوردن اطلاعات شما مانند نام و نامخانوادگی و سایر اطلاعات است که میتواند برای ارتباط با مخاطب به کار برود. این صفحات ارزش زیادیداشته بهطوری که میتوانند نرخ تبدیل سایت شما را بسیار افزایش دهند.
برقراری ارتباط و تعامل
این نوع صفحات فرود یا Click-through مزیتی دارند که به شما امکان میدهند بازدیدکنندگان را در مراحل کار همراهی کنید. این روش از روشهای پیشرفته بازاریابی نیز محسوب میشود. این لندینگ پیجها ترکیب دو نوع فروش مستقیم و ایجاد ارتباط هستند و هدف آنها هدایت و تشویق افراد برای فروش است.
این کار به این صورت است که وقتی مخاطب وارد صفحه اول شما میشود و سپس از آنجا وارد صفحات بعدی میشود، بهصورت خودکار توسط لینکهای موجود به سمت مسیر فروش هدایت میشود.
رفع خطای Destination Folder Already Exists در وردپرس
چند نکته در مورد ساخت صفحه فرود:
- از ویدیو یا فیلم در صفحه فرود استفاده کنید.
- از کلمات و تصاویر زیبا و مفهومی استفاده کنید.
- از قرار دادن بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود خودداری کنید.
- روانشناسی رنگ ها
نتیجه می گیریم که؛
در این مقاله دیدیم صفحه فرود چیست . در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود صفحهای است که برای راهاندازی یک اقدام خاص کاربر طراحی شدهاست. صفحه فرود اغلب به عنوان بخشی از یک کمپین ایجاد میشود و هدف از آن جذب مخاطب است. ویژگی های صفحه فرود بایدطوری باشد که بازدیدکننده را متقاعد کند که در آن شرکت کند و یا چیزی بخرد. بنابراین خیلی متمرکز است. این موضوع نباید با صفحات فرود در گوگل آنالیتیکس اشتباه گرفته شود، که لیستی از صفحه هایی است که از منابع خارجی استفاده میکنند. بسته به هدف صفحه میتوانید سعی کنید صفحه را برای موتورهای جستجو نیز بهینهسازی کنید، اما گاهی اوقات بهتر است که آن را تنها روی تبدیل نگه دارید.
رضا نیکی
صفحات فرود یا Click-through چیه دقیقا؟ برام سوال شده ممنون میشم جواب بدید
Msina
سلام
صفحه ورود بهعنوان مثال از راههای دیده شدن صفحات فرود میتوان استفاده از بنرهای تبلیغاتی را نام برد، بنرهای تبلیغاتی صفحات لندینگ پیج را در همه سایتها پخش میکنند تا بدین ترتیب شما بتوانید نقطه فرود را در سایت ایجاد کنید.
Reza Niayi
عالی بود ممنون از سایت خوبتانُ صفحه فرود تو سئو خیلی جواب میده
پژمان
خیلی ممنون اطلاعاتمون تکمیل تر شد سپاس