ارومیه، پاساژ فیلیپس
044-32234187
09120162336
ارومیه، پاساژ فیلیپس
جستجو

ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مهم با Uber Suggest

ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مهم با Uber Suggest

اوبر ساجست Ubersuggest یکی از ابزار آنلاین برای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مهم است. در این مطلب قصد داریم کار با سرویس اوبر ساجست البته بدون لو رفتن اطلاعات سرچ کنسول را به شما آموزش دهیم. اما قبل از این لازم می‌دانیم که نکاتی راجع به اهمیت کلمات کلیدی و نقش آن بر روی سئو سایت صحبت کنیم و سپس درباره‌ی مزایا و کاربرد ابزار Ubersuggest و تأثیر آن دریافتن کلمه کلیدی مناسب را برای شما بازگو کنیم و سپس راه‌حلی برای ثبت‌نام در اوبر ساجست بدون لو رفتن اطلاعات را به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم از ابزار Ubersuggest استفاده می‌کنید. برای مشاهده ادامه مقاله با ام سینا همراه باشید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی مهم

همان‌طور که می‌دانید سئو مجموعه کارهایی است که باید برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو گوگل انجام دهید درواقع این به این معنا است که سئو سایت باعث دیده شدن سایت شما در لیست نتایج اول گوگل می‌شود که این امر باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما و درنتیجه باعث افزایش درآمد شما از سایت می‌شود. سئو به دو بخش سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم می‌شود. کلمات کلیدی زیرمجموعه‌ای از سئو داخلی سایت هستند که نقش بسیار مهمی در جذب کاربر و ترافیک ورودی دارند.

 

اوبر ساجست Ubersuggest

 

کلمه‌ کلیدی چیست

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران آن‌ها را در نوار گوگل جست‌وجو می‌کند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی برای جذب کاربر و مخاطب دارند. کلمات کلیدی می‌توانند از یک کلمه یا از چند کلمه تشکیل شوند که در این صورت به آن‌ها عبارت کلیدی می‌گوییم. بنابراین برای انتخاب کلمات کلیدی باید وقت بسیار زیادی را صرف کنیم زیرا کاربران از این کلمات کلیدی جذب سایت شما می‌شوند. بنابراین بهترین حالت برای یافتن کلمات کلیدی مناسب این است که ابتدا حوزه کسب‌وکار خود را بشناسید.

این به این معنا است که ابتدا باید مخاطب هدف خود را ارزیابی به‌عنوان‌مثال شما سایتی در حوزه وردپرس دارید بنابراین مخاطبین هدف شما اکثراً افرادی هستند که به‌نوعی با وردپرس سروکار دارند مثلاً طراحان وب‌سایت‌های وردپرسی یا کسانی که قصد دارد وردپرس را آموزش ببینند. حال باید برای محتوایی که می‌نویسید کلمه کلیدی انتخاب کنید. پس بهترین کار این است از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربر مورد هدف شمارا جذب کند. سپس لیستی از کلمات کلیدی که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید و از میان آن‌ها بهترین کلمه‌های کلیدی را بیابید.

 

پیدا کردن یک لیست کامل از کلمات کلیدی

  1. عبارت یا کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید سپس از قسمت جست‌وجوهای مرتبط کلمات و عبارات جدیدتری را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن نیز در لیستتان استفاده کنید.
  2. به کمک ابزار گوگل ترندز کلمات کلیدی موجود در لیست خود را با یکدیگر مقایسه کنید و کلماتی که کمتر سرچ می‌شوند را از لیست کلمات کلیدیتان حذف کنید.
  3. برای یافتن تعداد رقبای کلمه کلیدی موردنظرتان کافی است عبارت allintitle را در نوار گوگل بنویسید سپس علامت: بگذارید و بعد از یک فاصله بین دو علامت “” کلمه یا عبارت کلیدی را بنویسید و بر روی اینتر بزنید سپس در نتایج جست‌وجوی گوگل در قسمت زیر نوار سرچ شده عددی نشان داده می‌شود که دقیقاً تعداد رقبای شما را نشان می‌دهد. به تصویر زیر دقت کنید تا متوجه توضیحات داده‌شده شوید.

 

آموزش کار با ابزار Ubersuggest

اول از همه لازم است وارد سایت ubersuggest شوید و در کادر موردنظر همان‌طور که در زیر شکل نشان داده‌شده است زبان افغانستان را انتخاب کنید. (متاسفانه این ابزار نیز مانند بسیاری از ابزار دیگر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.)

بعد همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید در قسمت Enter a domain or keyword نام دامنه یا کلمه کلیدی را وارد کنید در این قسمت ما کلمه کلیدی آموزش وردپرس را وارد کردیم و سپس با صفحه زیر مواجه شدیم که یک نمای کلی از حجم جست‌وجو (SEARECH VOLUME)، میزان سختی سئو (SEO DIFFICULTY)، سختی در تبلیغات گوگل (PAID DIFFICULTY) و هزینه برای هر کلیک (COST PER CLICK) را نشان می‌دهد.

  1. حجم جست‌وجو یعنی تعداد دفعاتی که این کلمه در ماه سرچ می‌شود را به ما نشان می‌دهد.
  2. مشکل یا سختی سئونشان می‌دهد که بالا بردن نتایج در جست‌وجوی گوگل تا چه حد دشوار است.
  3. مشکل پرداخت‌شده نشان می‌دهد که کسب امتیاز بالا در گوگل بر اساس تبلیغات پولی چقدر دشوار است.
  4. هزینه برای هر کلیک نیز نشان‌دهنده‌ی این است که اگر بخواهید این کلمه کلیدی را از طریق گوگل ادز تبلیغ کنید برای هر کلیک چه هزینه‌ای باید پرداخت کنید.

همچنین با استفاده از قسمت ایده‌ی کلمات کلیدی (KEYWORD IDEAS) می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی خود را نیز پیدا و از آن استفاده کنید.

 

نتیجه می گیریم که؛

SEO و بهینه‌سازی سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر مدیر سایتی برای موفقیت و پیشترفت سایت خود باید انجام دهد. کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی است که نباید تأثیر آن را در بهینه‌سازی سایت دست‌کم گرفت. ما در این مطلب به تفضیل راجع به اهمیت کلمات کلیدی با شما صحبت کردیم و سپس ابزار اوبر ساجست (Ubersuggest) را به شما معرفی کردیم و نحوه‌ی کار کردن با این ابزار را به شما آموختیم در نهایت نحوه ثبت‌نام در اوبر ساجست بدون لو رفتن اطلاعات را برای استفاده از تمامی سرویس‌های این ابزار به شما عزیزان در ام سینا آموزش دادیم.

Mir Sina
Mir Sina
www.msina.ir

دانشجو دکتری تخصصی دانشگاه تبریز، کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.