اتصال Google Analytics به سایت با MonsterInsights

Google-Analytics-by-MonsterInsights Msina Wp

اول در مورد Google Analytics یه توضیح مفصلی بدیم بعد بریم به سراغ نحوه اتصال Google Analytics به سایت با MonsterInsights . گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

Google-Analytics-by-MonsterInsights Msina Wp

از معایب این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تمام اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار میگرد و این ۲ عیب دارد: اگر خطایی در سایت داشته باشید گوگل سریع خبر دار می‌شود و مورد دوم گوگل زمانی که اطلاعات همه سایت‌ها را داشته باشه آنها را برده خودش می‌کند.

۲. کاهش سرعت نمایش صفحاتی که در حال آنالیز هستند. در صورت قطعی ارتباط با گوگل به صورت موقت بالا آمدن صفحات همراه با خطا خواهد بود. همچنین در برخی موارد، ناسازگاری با برخی از اسکریپت‌های آمارگیر مستقل دیده شده است.

۳. این سیستم هم بصورت رایگان و هم بصورت تجاری فعالیت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم رایگان کمبودهایی نسبت به نسخه تجاری دارد که قطعاً موارد مهمی هستند.

این سرویس که از تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ بر روی کاربرانی ایرانی بسته شده بود، از تاریخ ۲۵ اردیبهشت در پی رفع تحریمها علیه ایران، به روی کاربران ایرانی باز شد. شایان ذکر است همزمان با بازگشایی گوگل آنالیتیکس به روی کاربران ایرانی برخی دیگر از سرویسهای گوگل نیز، برای مردم ایران باز شد.

بریم به واژه نامه گوگل آنالیتیک :

واژه نامه گوگل آنالیتیک:
پیش از شروع, چند اصطلاح وجود دارد که شما می بایست معانی آنها را بدانید. شما اغلب با این اصطلاحات در داده های گوگل آنالیتیک مواجه خواهید شد, و همچنین این اصلاحات در این مقاله استفاده شده اند.
ابعاد (Dimensions): ابعاد یک ویژگی توصیفی یا مشخصات یک شی می باشد که می تواند مقادیر مختلفی داشته باشد. مرورگر, خروج از صفحه, نمایش ها و مدت زمان دوره  همه نمونه هایی از ابعاد هستند که به صورت پیش فرض در گوگل آنالیتیک وجود دارند.
متریک ها یا معیار ها (Metrics): مقادیر منحصر به فردی از ابعاد هستند که به صورت یک مبلغ یا یک نسبت اندازه گیری می شوند. صفحه های مشاهده شده, صفحات مشاهده شده در هر دوره و میانگین زمان دوره ها نمونه هایی از متریک هایی هستند که در گوگل آنالیتیک استفاده می شوند.
دوره ها (Sessions): یک دوره به بازه ای از زمان که کاربر فعالانه با وب سایت شما, برنامه و غیره درگیر می باشد اطلاق می گردد البته در یک تاریخ مشخص. تمام داده های استفاده شده (صفحه های مشاهده شده, رویدادها, تجارت الکترونیک و غیره) با یک دوره مرتبط می باشند.
کاربران (Users):  کاربران کسانی هستند که در یک محدوده تاریخ انتخاب شده حداقل یک دوره فعال داشته اند. که این شامل هر دو کاربر جدید و مجدد بازگشته می شود.
تعداد بازدید از صفحه (Pageviews): به معنی تعداد کل صفحات مشاهده شده می باشد. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.
صفحات در هر دوره (Pages/Session): در واقع میانگین تعداد صفحات مشاهده شده در هر دوره می باشد که به آن میانگین عمق صفحه نیز می گویند. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.
متوسط بازه زمانی دوره (Avg. Session Duration): میانگین طول یک دوره.
نرخ  جستن (Bounce Rate): نرخ جستن درصد بازدید از یک تک صفحه می باشد (به عنوان مثال بازدید هایی که یک شخص از صفحه ورودی اش به سایت تا خروج از سایت داشته است بدون تعامل با آن صفحه)
دوره های جدید (New Sessions): تخمینی از درصد بازدیدهایی که برای اولین بار هستند.
اهداف (Goals): اهداف به شما این امکان را می دهند تا متوجه شوید چگونه اغلب کاربران اقدامات خاصی را روی وب سایت شما انجام می دهند و یا کامل می کنند.
تغییرات (Conversions): تغییرات تعداد دفعاتی است که اهداف روی سایت شما کامل می شوند.
کمپین ها (Campaigns): کمپین ها (همچنین به عنوان کمپین های سفارشی نیز شناخته می شوند) به شما اجازه اضافه کردن پارامترهایی به هر آدرس از وب سایت شما را می دهند برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره ترافیک ارجاعی به سایت شما.
جذب (Acquisition): جذب چگونگی رسیدن کاربران به وب سایت شما را نشان می دهد (چگونگی جذب شدن کاربران)
رفتار (Behavior): اطلاعات رفتار (رفتار کاربران) به شما جهت بهبود مطالب وب سایت تان کمک می کند.

 

افزونه Google Analytics by MonsterInsights

Google-Analytics-by-MonsterInsights

بعد از این که افزونه را از اکسیژن طراحی سایت Msina دریافت و نصب و فعال کردید  به قسمت تنظیمات بروید و بر روی دکمه Authenticate with your Google account کلیک نمایید.

Google Analytics by MonsterInsights Msina 1

سپس کلیک بر روی این دکمه پاپ آپی مانند تصویر زیر باز می شود که باید بر روی Allow کلیک نمایید.

Google Analytics by MonsterInsights Msina 2

سپس بعد از این مراحل ، کدی را دریافت خواهید کرد که باید آن را در پلاگین همون افزونه مربوطه وارد نمایید و در نهایت مانند تصویر زیر سایتی که در google analytics ثبت کرده اید را انتخاب نمایید تا به نمایه درست متصل گردد. به همین راحتی و به همین خوشمزگی!

Google Analytics by MonsterInsights Msina 3

در این بخش همه چیز کاملا واضح و فارسی شده است و می توانید از آن استفاده نمایید پس به بخش Advanced ( پیشرفته ) میرویم و تنظیمات آن جا را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم!.

Google Analytics by MonsterInsights Msina 4

 

ردگیری دانلود ها : در این بخش دو گزینه رویداد و بازدید وجود دارد که می توانید تعیین کنید آمارها به صورت بازدید از سایت نمایش داده شود یا هر یک به صورت یک رویداد.
Extensions of files to track as downloads: 
در این بخش می توانید فرمت فایل هایی که میخواهید در نتایج دانلود در google analytics را تعیین کنید.
Track full URL of outbound clicks or just the domain: در این بخش تعیین می کنید که محتویات مربوط به آدرس اصلی سایت توسط سرویس آمار گوگل دنبال شوند یا همه لینک های موجود.
Subdomain tracking: اگر آدرسی مانند subdomain.yoursite.com دارید و می خواهید اطلاعات بازدید آن در نتایج و آمارها بیاید، آن را در اینجا وارد نمایید.
Set path for internal links to track as outbound links: اگر لینک های داخلی خاص دیگری هم دارید باید در این قسمت وارد نمایید و در فیلد label مشخصه ای برای آن تعیین کنید.
پیوند های برچست در خوراک RSS با متغیرهای کمپین: با تیک زدن این گزینه تعیین می کنید که لینک های موجود در RSS سایت در نتایج و آمار نمایش داده شود. برای دیدن این مورد باید در پنل google analytics در آدرس Acquisition » All Traffic » Source/Medium بروید و نمودارهای مربوطه را مشاهده نمایید.

 گوگل آنالیزور، پر استفاده ترین تحلیلگر آماری بازدید کنندها تحت وب است و در حال حاضر بیش از ۵۷% از ۱۰,۰۰۰ سایت معرف جهان، از آن استفاده می کنند. یک بررسی دیگر، نشان میدهد که گوگل آنالیزور در بیش از ۴۹٫۹۵% از سایت های معروف جهان استفاده شده است. امید است از google analytics و هم از افزونه Google Analytics by MonsterInsights لذت کافی را در جهت پیشرفت سایتتان برده باشید!

..

دانلود افزونه  صفحه افزونه

پرسش و پاسخ سایت Msina

هرگونه سوالی یا مشکلی مرتبط با این مطلب دارید ، بپرسید!!! ♥


کانال تلگرام Msina

تلگرامی هستید؟! پس زود باشید! مطالب سایت را در کانال تلگرام Msina دنبال کنید!!! ♥

اتصال Google Analytics به سایت با MonsterInsights
100%

نوشته شده دراردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۵ درآموزش های وردپرس, آموزش وردپرس, آموزش وردپرس, مربوط به تم, پلاگین وردپرس, کاربردی

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

بنیان‌گذار اکسیژن طراحی سایت Msina

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Back to Top