اصول روش های ایجاد لینک داخلی در وردپرس

لینک های داخلی بخش مهمی از استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو را تشکیل می دهند . لینک های داخلی نه تنها به گرفتن رنک بهتر کمک می کنند بلکه نرخ پرش (bounce rate یکی از پارامترهایی است که سایت هایی تحلیل آمارگیری بازدیدکنندگان آن را محاسبه می کنند و نمایانگر بازدیدهایی می باشد که فقط به یک کلیک در یک سایت ختم شده است ) را نیز کاهش می دهد . لینک به پست ها و صفحات مرتبط در وردپرس به کاربر این امکان را می دهد که موضوع را بهتر درک کنید و زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند .

برای ساخت لینک داخلی برای وب‌سایت یکی از روش‌های آن پیج سئو (سئو داخلی) است که بسیاری از افراد درک درستی از آن ندارند. لینک داخلی در واقع لینک‌های بین صفحات مختلف وب‌سایت شما هستند.

دلیل اهمیت لینک‌های داخلی مربوط به بازدید کننده‌های سایت شما است به این صورت که از صفحات مختلف مربوط به هم می‌توانند بازدید کنند. اما فایده دیگر این لینک‌ها مربوط به ربات‌های جستجوگر گوگل است. ربات‌های گوگل از این لینک‌ها برای شناسایی مهم‌ترین صفحات سایت شما و ایندکس کردن آن‌ها برای نمایش موارد مرتبط در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. با ما گروه اکسیژن طراحی Msina همراه باشید!

اصول اولیه ایجاد لینک داخلی

برای ایجاد بهتر لینک‌های داخلی در سایت وردپرسی خودتان باید اصول اولیه این‌کار را بدانید. این اصول و روش ها شامل تعدادی میباشد.

لینک‌های داخلی به سایت شما ارزش می‌دهند

لینک‌های خارجی که به سایت شما ارجاع داده می‌شود را در نظر داشته باشید، این لینک‌ها به گوگل یا موتورهای جستجوی SEO دیگر گواهی می‌دهند که محتوای سایت شما ارزشمند و مفید است. زیرا توانسته‌اید یک لینک از آن سایت‌ها برای سایت خود دریافت کنید. این روند اطمینان از سایت‌های دیگر در صورت وجود لینک‌های داخلی در سایت شما به همین صورت ادامه دار خواهد بود.

اما این را در نظر بگیرید که اگر تنها به سردسته‌های محتوای سایت خود لینک‌دهی کنید (طبق شکل دسته‌بندی‌ها) جریان بازدیدکننده فقط در صفحات دسته بالای شما متمرکز می‌شود. بهترین روش ایجاد لینک داخلی پخش کردن این لینک‌ها در تمامی دسته‌بندی‌های شما است به ویژه این که این لینک دهی به سطوح عمیق‌تر سایت شما نفوذ کند.

ساخت لینک‌های داخلیاز اهمیت بی شماری دارد

این مسئله واقعا اهمیت دارد که به ایجاد لینک‌های داخلی تنها به عنوان وسیله‌ای برای بهینه سازی موتورهای جستجو نگاه نکنید. ایجاد لینک داخلی خوب به مردم کمک می‌کند زیرا باعث می‌شود چیزی را که به دنبالش هستند، پیدا کنند بنابرین نرخ زمان سپری شده آن‌ها در سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

با ما گروه اکسیژن طراحی Msina همراه باشید!

پنج عادت بد ایجاد لینک داخلی و چگونگی رفع آن‌ها

در اینجا نمونه ای از عادت های بد یا روش های غلط که برای ایجاد لینک داخلی وردپرس استفاده میکنند!

استفاده نکردن از لینک‌های داخلی داخل پست ها

بدترین کاری که می‌توانید انجام بدهید به کل نادیده گرفتن ایجاد لینک‌های داخلی است. ایجاد لینک به چندین مطلب مرتبط را تبدیل به یک عادت برای خودتان کنید. به هیچ وجه تنها به پلاگین‌های “پست‌های مرتبط” در وردپرس برای به دوش کشیدن تمام بار ایجاد این ارتباط برای محتوای سایت خود نباشید. برای درج لینک‌های مرتبط در سایت‌تان شما قطعا بهترین گزینه هستید. اگر با تمامی محتوای درج شده در سایت آشنا نیستید، از جستجو استفاده کنید و مطالب مرتبط را در نوشته جدیدی که ایجاد می‌کنید، لینک دهی نمایید.

ساخت لینک‌های داخلی بیش از حد

از سمت دیگر این مسئله را در نظر داشته باشید که ممکن است از چیزهای خوب بیش از اندازه استفاده کنید! اول از همه یک توصیه در مورد سئو: در حال حاضر قانونی در مورد این که باید تعداد لینک‌های داخلی سایت خود را به زیر ۱۰۰ عدد محدود کنید، وجود ندارد. پیش از این همین مسئله مشکل ساز بود زیرا ربات‌های جستجو گر بیش از ۱۰۰ لینک را نمی‌توانستند مورد بررسی و آنالیز قرار دهند. گوگل در سال ۲۰۱۳ این قانون را حذف کرد که در واقع اقدام خیلی خوبی بود.

در واقع ایجاد بیش از ۱۰۰ لینک با سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس بسیار آسان است. اگر تعداد لینک‌ها را در سورس صفحه خانه سایت خودتان جستجو کنید، با چند نتیجه مواجه می‌شوید؟ ۱۰۰۰ تا یا حتی بیشتر. و خود این مسئله نشان می‌دهد که این محدودیت ایجاد لینک در صفحات داخلی دیگر وجود ندارد. گوگل وب مستر توصیه می‌کند که تعداد لینک‌های یک صفحه را حداکثر چند هزار تا نگه دارید.با ما گروه اکسیژن طراحی Msina همراه باشید!

بهینه سازی بیش از اندازه نوشته هایپر لینک شده

یک توصیه قدیمی دیگر در مورد سئو که باید در اینجا با شما در میان بگذاریم: بهینه سازی بیش از حد متن نوشته با متن هایپرلینک که دقیقا هم عنوان موضوع سئو است.

خوشبختانه گوگل برای تمام کسانی که مایل هستند محتوایی قابل فهم را بخوانند یک قانون پنالتی برای وب سایت‌هایی که بیش از اندازه از این مسئله استفاده می‌کنند، وضع کرده است.

مهم‌ترین نکته این است که متنی را که قرار است هایپرلینک کنید طوری انتخاب کنید که معنی‌دار باشد و خواننده‌ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. متن شما باید حاوی کلماتی باشد که از موضوع مقاله غنی شده باشد بنابراین مقاله مورد نظرتان زمینه مناسب را هم برای گوگل و هم برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کند.

لینک دهی غیر عادی در نوشته ها

مثال این مورد استفاده از از پلاگین‌هایی است که هر زمانی که شما از یک لغت یا اصطلاح خاص استفاده می‌کنید به سایت شما لینک می‌دهند. این پلاگین‌ها هایپر لینک‌های بسیاری با یک متن ثابت تولید می‌کنند. کار دیگری که شما قطعا نمی‌خواهید انجام دهید افزودن تگ‌های نوفالو (nofollow)در دامنه‌تان هست. در گذشته برخی از افراد این‌کار را برای کنترل جریان ورودی به سایت‌شان انجام می‌داند. آن‌ها برای بهبود رنک پیچ همه لینک‌های داخل پیج به جز لینک داخلی را نوفالو (nofollow)می‌کردند. این کار نیز می‌تواند باعث پنالتی شدن سایت شما شود.

لینک دهی بیش از حد به یک صفحه خاص

برای پست‌های خود لینک داخلی ایجاد کنید اما بارها و بارها تنها به یک پیج خاص لینک ندهید! یک دلیل این کار ممکن است آن باشد که شما صفحه‌ای در سایت خود دارید که بسیار ارزشمند است یا فروش زیادی از طریق آن صفحه دارید. البته رغبت شما به لینک دادن به آن صفحه ممکن است در حدی باشد که بخواهید در هر پست به آن این لینک را ایجاد کنید. به هر حال در نظر داشته باشید همان یک صفحه خاص قطعا نمی‌توانند ارتباط نزدیک به تمامی پست‌های شما داشته باشد.گروه اکسیژن طراحی Msina

هرگونه سوالي يا مشکلي مرتبط با اين مطلب داريد ، بپرسيد!

تلگرامي هستيد؟! پس زود باشيد! مطالب سايت را در کانال تلگرام Msina دنبال کنيد!

اصول روش های ایجاد لینک داخلی در وردپرس
۱۰۰%

نوشته شده دراردیبهشت ۵, ۱۳۹۶ درآموزش های وردپرس, آموزش وردپرس, آموزش وردپرس, آموزش وردپرس, دنیای وردپرس, وردپرس

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

بنیان‌گذار اکسیژن طراحی سایت Msina

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Back to Top